No.1558
Pierre Tritten
(France)
Original Fairy problems
JF-R2019-20:
01.01.2019 - 31.12.2020
+/- Russian translation
conditions | 'KoBul Kings', 'Make & Take' | условия |
KoBul Kings: | When a piece (not a pawn) of his own side is captured, a King transforms into a Royal piece of the same type as the captured one. When the King is in the form of any Royal piece and there is a capture of one of the pawns of his own side, he becomes a normal King again. Captures are illegal if their result is self-check because of the transformation of the Кings according to KoBul rules. Castling is allowed only if the KoBul King is on his initial square in the form of a normal King and if he has not already moved; however he may already have been transformed. In the case of capture by a King in AntiCirce he is reborn on his initial square and may castle. If the capture is by a King which is in the form of some Royal piece, he is reborn on the initial square of that piece. | Когда забирается фигура (не пешка) его цвета, король трансформируется в королевскую фигуру того же типа, что взятая фигура. Когда король находится в фазе какой-то королевской фигуры, и происходит взятие пешки его цвета, он снова становится нормальным королем. Взятия нелегальны, если в результате трансформации королей, приводят к самошаху собственного короля. Рокировка разрешена только в случае, если KoBul-король находится на своем начальном поле в форме нормального короля и если он не делал до этого ходов; хотя до этого он уже мог трансформироваться. В AntiCirce в случае взятия королем, он возвращается на свое начальное поле (е1 — белый, е8 — черный) и может участвовать в рокировке. Если взятие происходит королем в форме какой-либо королевской фигуры, он возвращается на начальное поле этой фигуры. |
Make & Take: | Before any unit captures any other unit, it must first mimick a non-capturing move by that unit. For example, if a white Rook on a4 wants to capture a black Knight on d6, it first moves like a Knight to b6, then captures the Knight. Exceptions: Pawns may not go to the 1st or 8th rank before capturing; a unit cannot first move to the 1st or 8th rank and then capture a pawn; a king can castle with an ENEMY rook as the first [“make”] part of its capturing move. |
No. 1558 Pierre Tritten
France
original - 15.11.2020
white
black
PG 2.5, 7-fold checkmate 0+0
Add pieces
KoBul Kings
Make&Take
Add pieces
KoBul Kings
Make&Take
Solution: (click to show/hide)
{
1.b2-b4 c7-c6 2.Bf1-g3×b8(e8=rS)
rSe8-d6 3.Bb8-c7×d8(d6=rQ)+++++++# dia}
(C+ by Jacobi (Author))
Checks by Ra1, Pb4, Pc2, Bd8, Pe2, Pf2, Ph2
In WinChloe terms: Diagram = initial position, stipulation = h+(7)#2.5 (helpmate by 7-fold check in 2.5), conditions Make & Take, Roi KoBul blanc, Roi KoBul noir.